Dette kurset er et opptak som varer ca 30 minutter.
Det vil bli sendt fortløpende på vår plattform.
Ta kontakt for gruppebestilling, så setter vi opp kurset etter deres ønske.
Lovverket er tydelig: Barnehagen skal legge til rette for gode dialoger med foreldrene. Arbeidet i “fredstid”, når situasjonene er rolige, er en nøkkel til å lykkes. Samtidig trenger vi kunnskap om hvordan vi kan håndtere konflikter på en profesjonell og konstruktiv måte når de oppstår.
I dette foredraget får du:
Forskningsbasert kunnskap om samarbeid ved utfordrende atferd.
Utprøvde tiltak fra praksis – utviklet sammen med barn, foreldre og ansatte.
Tips til hva den enkelte og barnehagen kan gjøre for å styrke det forebyggende arbeidet.
Strategier for å håndtere utfordrende samarbeidsrelasjoner.
Målgruppe: Alle ansatte i barnehage
Mål for kurset:
Å styrke deltakernes kompetanse til å bygge gode samarbeidsrelasjoner med foreldre og barn i fredstid så vel som når situasjoner blir krevende, med fokus på både forebygging og håndtering.
Lovverket er tydelig: Barnehagen skal legge til rette for gode dialoger med foreldrene. Arbeidet i “fredstid”, når situasjonene er rolige, er en nøkkel til å lykkes. Samtidig trenger vi kunnskap om hvordan vi kan håndtere konflikter på en profesjonell og konstruktiv måte når de oppstår.
I dette foredraget får du:
Forskningsbasert kunnskap om samarbeid ved utfordrende atferd.
Utprøvde tiltak fra praksis – utviklet sammen med barn, foreldre og ansatte.
Tips til hva den enkelte og barnehagen kan gjøre for å styrke det forebyggende arbeidet.
Strategier for å håndtere utfordrende samarbeidsrelasjoner.
Målgruppe: Alle ansatte i barnehage
Mål for kurset:
Å styrke deltakernes kompetanse til å bygge gode samarbeidsrelasjoner med foreldre og barn i fredstid så vel som når situasjoner blir krevende, med fokus på både forebygging og håndtering.
Ingrid Lund er professor i spesialpedagogikk, forfatter og familieterapeut og arbeider i dag ved Universitetet i Agder på institutt for pedagogikk.
Hennes forskning er knyttet til atferdsproblematikk, psyksik helse og læringsmiljøutvikling og hun har ledet flere store forskningsprosjekter. Hun veileder, kurser og underviser ved universiteter og høgskoler, for kommuner, organisasjoner, skoler og barnehager m.m. Lund er forfatter av en lang rekke vitenskapelige og populærvitenskapelige artikler, bøker og kapitler i bøker.